Напередодні 101-ої річниці відновлення незалежності Польщі від сусідньої держави було отримано низку вкрай позитивних та вагомих меседжів для України.

Насамперед слід нагадати, що Управління захисту конкуренції і прав споживача Польщі (UOKiK) наклало  на міжнародну компанію Engie Energie штраф у розмірі 172 млн злотих (майже 45 мільйонів доларів США) за ненадання інформації про проект Nord Stream 2, у якому ця компанія брала участь.  Водночас прем’єр-міністр Польщі Матеуш Моравєцкі відверто заявив, що розчарований підтримкою з боку окремих європейських країн проекту «Північний потік – 2», що підриває енергетичну безпеку Європи, назвавши підтримку проекту фінансуванням нового озброєння для армії Росії. Також очільник польського уряду офіційно повідомив про те, що кремлівський газопровід підірве європейську енергетичну безпеку, збільшивши залежність континенту від РФ. І жорстко розкритикував проросійські заяви президента Франції Еммануеля Макрона, щодо немислимості позиціонування Росії як ворога НАТО, зазначивши, що французький президент просто «не відчуває на шиї гаряче дихання російського ведмедя».

Ймовірно саме ці, насправді відкрито антиросійські посили, озвучені польським урядом та стримуючі кроки щодо енергетичного узалежнення Європи від Кремля,  стали каталізатором для проросійських сил, які, як давно відомо, у Польщі діють в переважній більшості у костюмах та масках «націоналістів/народовців».

Здавалось би, правляча партія «Право і справедливість» і так проводить доволі сприятливу, з точки зору праворадикальних елементів, і внутрішню і зовнішню політику.

Чому ж тоді на Марші Незалежності з’явились ті меседжі, які фактично вторять багатьом наративам російської пропаганди?

На кого були орієнтовані та кому адресовані вигуки й скандування польських «народовців», які лунали у столиці сусідньої країни в цей святковий день.

Журналісти польського видання oko.press, які проводили висвітлення подій «Маршу Незалежності 2019» зафіксували велику кількість скандувань, які розпалюють міжнаціональну та міжетнічну ворожнечу, закликають до дезінтеграційних процесів в ЄС та спонукають до порушення територіальної цілісності країн, що межують із Польщею.

Вже доволі традиційно від польських «народовців» дістається ісламським мігрантам та представникам ЛГБТ.

«Islamistów nie wpuścimy, polskie kozy obronimy» – «Не допустимо ісламістів, захистимо польських кіз» – відверто антиісламський стереотип про сексуальні відносини осіб, що сповідають іслам із домашніми тваринами.

Хоча насправді статеві зносини з тваринами (зоофілія) прямо заборонені шаріатом, а в одному із ісламських хадисів (основне джерел релігійного права) йдеться не тільки про заборону, а про жорстоке покарання за такі дії «Людину, яка мала зносини з твариною, вбийте. Разом з ним вбийте і тварину»

Викрики «Zakaz pedałowania» та «Tu jest Polska, nie Bruksela, nikt tu zboczeń nie popiera» – «Заборона «педалювання» (pedal – жаргонний вираз, яким називають гомосексуалістів) та «Тут Польща, а не Брюссель, ніхто тут збочень не підтримує», лунають на фоні відповідних плакатів та банерів.

Але водночас, проходячи маршем, під стягами проросійських та неофашистських організацій з Польщі та Італії, вулицями Варшави «народовці», з кельтськими хрестами на знаменах почергово скандують і інші гасла та речівки.

І серед традиційних націоналістичних скандувань на кшталт «Бог, Честь, Батьківщина» та «Велика католицька Польща» лунають відверто антиукраїнські «Stepan Bandera to kawał cwela» чи «Od kołyski, aż po grób, polskie Wilno, polski Lwów».

Тобто на заклик «від колиски аж до гробу польський Вільнюс, польський Львів» накладається вкрай образливе порівняння Степана Бандери із словом «cwel». Чи не вперше одного із лідерів українських націоналістів на вулицях столиці Польщі іменують образливим словом із тюремного жаргону, яким називають деградуючу особу, яку змушують вступати у сексуальні відносини з іншими в’язнями. 

Водночас на святі польської незалежності знаходять собі місце і відверті расистські прояви, коли під кельтськими хрестами лунають вигуки про «білу Європу» та «білих воїнів, католицьких націоналістів».

Ці антиукраїнські та расистські гасла перемежовуються на марші, який за логікою своєю мав би вшанувати творців незалежності Польщі, антисемітськими виступами та  викриками противників абортів.

І хоча польська влада анонсувала, що буде проводитись перевірка транспарантів та банерів, як видно «народовці» виявились спритнішими.

То кому було вигідно «розмити» антисемітськими та расистськими вигуками святкування незалежності? Cui bono від стягів проросійських та неофашистських організацій на варшавських вулицях? 

І кому вигідно показати польські марші расистськими, ЛГБТ-фобськими та антиісламськими? Хто ініціював вигуки про «польський Львів» та «польський Вільнюс»? Cui prodest від потенційного погіршення українсько-польських та польсько-литовських відносин?

Чи не тому «російському ведмедю» про гаряче дихання якого на польській шиї згадував польський прем’єр напередодні святкових подій? 

ІА «Західний інформаційний фронт»

Поширити

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься.